Opis fabuły
Serial opisuje przygody braci Toby'ego i Nicka oraz ich przyjaciół Jessici i Lucasa, którzy przekraczają próg spiżarni i zostają zateleportowani do równoległego świata Gorm. Tam przeistaczają się w wojowników Gormiti, którzy mają kontrolę nad żywiołami. Od tej pory cała czwórka musi pogodzić codzienne życie, domowe i szkolne obowiązki z walką o pokój i dobro.
Bohaterowie
Ludzie
- Tobias "Toby" Tripp - jasnowłosy chłopak kontrolujący żywioł wody. Razem z bratem Nickiem mieszkają w willi ze spiżarnią. Właśnie w tej spiżarni bohaterowie teleportują się na wyspę Gorm.zakochany jest w Jessice chociaż tego nie okazuje.
- Nicholas "Nick" Tripp - brązowowłosy chłopak, brat Toby'ego. Panuje nad żywiołem ziemi.
- Jessica Herleins - jasnowłosa koleżanka chłopców, panuje nad powietrzem.zakochana jest w Tobym ale stara się to ukrywać.
- Lucas Wanson - jego żywiołem jest las. Ma ciemne włosy i ciemną skórę.
- Paula Pickney - dziewczynka, która szpieguje bohaterów. Myśli, że są kosmitami. Posiada kota Puszka. Jest siostrą Ike'a.
- Ike Pickney - rywal Nicka. Chce być najpopularniejszym chłopakiem w szkole. Nie obchodzi go natura. Jest bratem Pauli.
- Gina Louren - najlepsza przyjaciółka Jessici, uwielbiają razem kupować buty, robić sobie manicure itp. Jest zakochana w Lucasie.
- Rodzice Nicka i Toby'ego - prowadzą biuro nieruchomości i uwielbiają gotować.
Gormici
- Dobre postacie
- Gormici Ziemi
- Stalowy Grzbiet - gormit plemienia Ziemi. Razem ze swoim przyjacielem, czyli Trzęsącym Ziemią mieszka w Krainie Rocklands i pilnuje Siarkowego Kamienia. Potrafi zwijać się w kulę i taranować wrogów. Pojawił się w odcinku 1.
- Trzęsący Ziemią - gormit plemienia Ziemi. Razem ze swoim przyjacielem, Stalowym Grzbietem mieszka w Rocklands i pilnuje Siarkowego Kamienia. Potrafi wywoływać trzęsienia ziemi. Kiedy indziej pomagał bohaterom w walce z Podłym Nikczemnikiem. Pojawił się w odcinku 1 i 16.
- Byk Skała - gormit plemienia ziemi. Jest świetnym wodzem i przywódcą. Ziemiopal i Głazomiot to jego dwaj najlepsi żołnierze i przyjaciele. Razem ze Śmiertelnym Batem i Młotem walczył na Równinie Astreg. Pojawił się w odcinku 4 i 12.
- Głazomiot - ziemny gormit. Jego wodzem-przyjacielem jest Byk Skała, a przyjaciemlem jest Ziemiopal. Potrafi strzelać głazami. Mieszka w stolicy ludu ziemi. Pojawił się w odcinku 12.
- Ziemiopal - gormit ziemi. Jego wodzem-przyjacielem jest Byk Skała, a przyjcielem jest Głazomiot. Ma potężne wiertła. Mieszka w stolicy ludu ziemi. Pojawił się w odcinku 12.
- Gormici Lasu
- Mimic - gormit lasu. 100 lat temu uwięził Laviona i Bombosa potężnym zaklęciem w kryształowym więzieniu. Niestety, nie wszystko poszło po jego myśli. Pojawił się w odc. 2.
- Śmiertelny Bat - gormit plemienia lasu. Jest jednym z członków rady lasu. Razem z Młotem i Bykiem Skałą walczył w Turnieju na Róninie Astreg. Pomógł także bohatero w odnalezieniu Korzenia Chaosu w Labiryncie Chaosu. Pojawił się w odcinku 4, 18 i 22.
- Działopień - gormit plemienia lasu. Jest jednym z członków Leśnej Rady. Pomógł naszym bohaterom ugasić wulkan stworzony przez Laviona i Bombosa. Walczył z leśną mgłą spowodowaną przez Lawora. Nie spodobało mu się to, że Powietrzny Wir zaatakował leśnego gormita. Gdy Łowca Myśli terroryzował stolicę gormitów Lasu, Działopień chciał go powstrzymać. Pojawił się w odcinku 10, 13, 18 i 24.
- Tormenter Okrutny - gormit lasu. Został wciągnięty do mgły Lawora. Dzielnie walczył z wulkanicznym gormitem, ale ostatecznie przegrał, a okrutny Lawor wyssał z niego moc.
- Kwiatowy truciciel - leśny gormit, członek Rady Lasu. Pojawił w odcinku 18 i 24.
- Miotacz - gormit lasu, członek Leśnej Rady. Pojawił się w odcinku 18 i 24.
- Okrutny Zarodnik - gormit lasu, członek Rady Lasu. Pojawił się w odcinku 18 i 24.
- Gormici Wody
- Mantra - kobieta gormit plemienia wody. Razem z Delosem chcieli znaleźć Serce Pragnień, aby złamać czar Miotacza Ognia. Dzięki pomocy Lucasa, Jessici, Nicka i Toby'ego udało jej się to zrobić. Pojawiła się w odcinku 3.
- Delos - gormit plemienia wody. Razem z Mantrą chcieli powstrzymać Miotacza Ognia przed hipnotyzowaniem wodnych gormitów. Pojawił się w odcinku 3.
- Krab Mściciel - gormit plemienia wody, przyjaciel Mantry i Delosa. Został zahipnotyzowany przez Miotacza Ognia, a potem zmuszony do poszukiwań Serca Pragnień. Wystąpił w odcinku 3.
- Heliko Nieufny - wodny gormit, przyjaciel Mantry i Delosa. Został zahipnotyzowany przez Miotacza Ognia, a potem zmuszony do walki z Toby'm. Wystąpił w odcinku 3.
- Młot - gormit plemienia wody. Jest przyjacielem Żółwicy Jasnowidza i Straszliwego Kleszcza. Jest bardzo szybki i zwinny w wodzie. Razem z Bykiem Skałą i Śmiertelnym Batem walczył w Wielkim Turnieju na Równinie Astreg. Wystąpił w odcinku 4 i 9.
- Quarry - bardzo mądry morski gormit. Jest strażnikiem kopalni Czarnej Soli na wyspie Delmar. Po długiej walce z Insectikusem został zmniejszony do rozmiarów owada, a póżniej uwięziony w Wulkanie. Pojawił się w odcinku 8 i 20.
- Wiekowa Meduza - bardzo mądry i stary morski gormit. Mieszka w oceanie przy wysepce Delmar. Pojawił się w odcinku 8.
- Żółwica Jasnowidz - kobieta gormit plemienia wody. Ma moc przewidywania przyszłości. Jest bardzo mądra i zna się na morskiej naturze. Jest przyjaciółką Młota i Straszliwego Kleszcza. Pojawiła się w odcinku 9.
- Straszliwy Kleszcz - morski gormit, przyjaciel Żółwicy Jasnowidza i Młota. Jesgo kleszcze są bardzo silne. Pojawił się w odcinku 9.
- Gormici Powietrza
- Samotny Orzeł - gormit plemienia nieba. Nick, Toby i Jessica pomogli mu odebrać Sokole kryształy Pająkowi Okrutnemu, który je ukradł. Razem z Magiczną Strażniczką użył czaru, który pozwalał na bycie niewidzialnym. Zrobił to, aby zebrać Sokole Kryształy, które podtrzymywały jego Powietrzne Fortece. Pojawił się w odcinku 7 i 14.
- Magiczna Strażniczka - kobieta gormit plemienia powietrza. Razem z Samotnym Orłem szukała Sokolich Kryształów. Pojawiła się w odcinku 14.
- Stalowy Dziób - gormit plemienia nieba. Pomagał w zbieraniu Sokolich Kryształów. Ma dziób twardy jak stal. Doskonale lata i pikuje. Raz pomagał Magicznej Strażniczce, a raz Cichemu Jastrzębiowi. Pojawił się w odcinku 14 i 19.
- Niedościgły Cios - gormit plemienia nieba. Pomagał w zbieraniu Sokolich Kryształów. Potrafi niewiarygodnie szybko latać, a jego róg jest bardzo ostry. Raz pomagał Magicznej Strażniczce, a raz Cichemu Jastrzębiowi. Pojawił się w odcinku 14 i 19.
- Powietrzny Wir/Skrzydło - gormit plemienia nieba. Został opętany przez Łowce Myśli, a potem zmuszony do dręczenia Leśnych Gormitów. Pojawił się w odcinku 18.
- Cichy Jastrząb - gormit plemienia nieba. Wierzy w przepowiednie. Jest bardzo mądry i rozważny. Pojawił się w odcinku 19.
- Gormici Światła
- Luminos - władca Światła. Jego największym wrogiem jest Mroczny Obscurio. Pomógł w zdobywaniu Run Żywiołów. Wystąpił w odcinku 26.
- Złe postacie
- Gormici Wulkanu
- Magmion - władca zła, król Wulkanu. Chce przyporządkować sobie wyspę Gorm. Jego pupilkiem jest Drakkon. Pojawił się w odcinkach: 4, 6, 7, 9, 14, 17, 20, 21, 25 i 26.
- Lavion - władca strachu. Razem z Magmionem chce zniszczyć plemię dobrych gormitówi zawładnąć wyspą Gorm. Jego sługą jest Bombos. Pojawił się w odcinkach: 2, 10, 15, 19, 21, 22, 25 i 26.
- Orrore - jeden z najsilnejszych gormitów Wulkanu. Dzięki swoim kościanym skrzydłom potrafi latać. Chciał wykraść Koronę Obscuria, ale Toby założył ją przed nim. Kolekcjonuje różne bronie i artefakty. Dysponuje wielkimi i niebezpiecznymi działami. Pojawił się w odcinkach: 5, 8, 11 i 26.
- Lawor - gormit wulkanu, doradca Magmiona. Razem z Ryczącym Strażnikiem chciał odebrać plemieniu Ziemi Siarkowy Kamień. Naszczęście nie udało mu się to. Później powrócił, aby znaleźć tajemne miejsce Wielkiego Turnieju. Potafi strzelać ognistymi kometami, a jego ostrze na ręce jest bardzo niebezpieczne. Znalazł mglisty portal i użył go do wysysania mocy leśnym gormitom. Pomagał Magmionowi w poszukiwaniach Prastarej Rafy. Jest szefem lawowych sługusów. Pojawił się w odcinkach: 1, 4, 13, 23 i 26.
- Ryczący Strażnik - gormit lawy. Razem z Laworem chciał wykraść Siarkowy Kamień. Później powrócił i razem z Elektrikonem wytworzył chorobę, która niszczyła morską przyrodę. Potrafi wytworzyć fale dźwiękowe, którymi kruszy skały. Wystąpił w odcinku 1 i 9.
- Bombos - sługa Laviona. Jest bardzo mu posłuszny. Potrafi ziać ogniem i strzelać gorącymi kulami. Ma na piersiach dwie dokuczliwe "buźki", które działają Lavionowi na nerwy. Pojawił się w odcinkach: 2, 10, 15, 19, 25 i 26.
- Miotacz Ognia - gormit wulkanu. Zahipnotyzował wodnych Gormitów i kazał im szukać Serca Życzeń. Naszczęście Nick, Toby, Jessica i Lucas złamali jego czar i pokonali go. Wystąpił w odcinku 3.
- Pająk Okrutny - gormit wulkanu. Został użyty przez Magmiona do kradzieży Sokolich Kryształów. Pojawił się w odcinku 7.
- Ognisty Młot - został wygnany z Wulkanu za zdradę Magmiona. Poprzysiągł sobie zemstę na królu Wulkanu. Ukradł Mistyczną Zbroję z Magmowej Groty, która potrafi podmieniać części ciała, aby stać się władcą Wulkanu. Naszczęście Toby, Lucas i Jessica go powstzymali. Wystąpił w odcinku 7 i 21.
- Elektrikon - gormit wulkanu. Posiada moc piorunów i elektryczności. Razem z Ryczącym Strażnikiem wytworzył chorobę, która niszczyła morską przyrodę. Został wykorzystany do powstrzymania powietrznych gormitów, którzy szukali Sokolich Kryształów. Wystąpił w odcinku 9 i 14.
- Anonim - gormit wulkanu. Ma moc zmiany kształtu i koloru. Zamierzał porwać Byka Skałę i oddać go Lavionowi. Pojawił się w odcinku 12.
- Podły Nikczemnik - gormit lawy. Nienawidzi Laviona i Lavora. Wykradł Artfakt Głodu ze świątyni niegodziwości i spustoszył plemię ziemnych gormitów. Pojawił się w odcinku 16 i 26.
- Łowca myśli - gormit wulkanu. Ma moc opętania. Użył jej do zniewolenia Powietrznego Wiru, a następnie zmusił go do dręczenia Leśnych Gormitów, aby skłócić plemiona. Poźniej poszedł do leśnego więzienia. Po kilku miesiącach spędzonych w areszcie uciekł i pomieszał leśnym gormitom w głowach. Wystąpił w odcinku 18 i 24.
- Insectikus - gormit wulkanu, sługa Magmiona. Jego żądło ma jad, który, zmniejsza do rozmiarów owada. Sam też potrafi się zmniejszać i latać. Pojawił się w odcinku 20.
- Gormici Ciemności
- Mroczny Obscurio - władca ciemności. Chciał podporządkować sobie całą wyspę Gorm. Gdy ktoś włoży jego Koronę na głowę, zostaje opętany przez ducha Pana Mroku. Pomóc może tylko kąpiel w Świętym Źródle Gorm. Jego największym wrogiem jest Luminos.
Strażnicy
- Roscalion - stróż ludzi Ziemi. Jeden z najsilniejszych strażników Gormu.
- Troncalion - stróż ludzi Lasu.
- Tentaclion - stróż ludzi Morza.
- Fenison - stróż ludzi powietzra. Został odkryty jako ostatni.
- Drakkon - stróż ludzi Wulkanu.
Inni
- Razzle - jaszczurka, która informuje bohaterów o kłopotach na wyspie Gorm. Razzle jest bardzo mądry i posiada wielką wiedzę o różnych Gormitach.
- Pan Ciemności - potwór stworzony przez Mrocznego Obscuria. Pan Światła pokonał go i zamienił w posąg, aby ten nie dręczył Tentacliona.
- Pan Światła - pierwszy, któremu udało się pokonać Pana Ciemności. Użył do tego Błękitnej Perły.
- Lawowe Sługusy - sługusy lawowych Gormitów. Swój oddział mają m. in.: Lavor, Podły Nikczemnik i Magmion.
- Kapitan Gecko - zabawka, która uratowała bohaterom życie w odcinku #20. Toby ma do kapitana wielki sentyment.
- Miedziak - wielki miedziany jaszczur. Pomógł bohaterom w pokonaniu Orrore w odcinku #11.
Przedmioty
- Siarkowy Kamień - klejnot ludzi ziemi. Kamień ogrzewa rzeki i daje im ciepło, ale w połączeniu z lawą może być śmiertelną bronią.
- Leśny zwój - jest napisane na nim potężne zaklęcie, które zamyka Laviona w kryształowym więzieniu. Niestety, zaklęcie ma skutki uboczne.
- Serce Pragnień - klejnot, który potrafi spełnić 3 życzenia. Zaginął na Plaży Samotnej Ucieczki.
- Korona Obscuria - korona pana ciemności. Gdy ktoś ją założy na głowę, zostaje opętany przez mrocznego Obscuria.
- Sokole Kryształy - klejnoty, które podtrzymują Podniebne Fortece ludzi powietrza.
- Kryształy Czarnej Soli - dają nieograniczone zdolności temu, któ ich skosztuje. Są ukryte w kopalniach Czarnej Soli, na wyspie Delmar. Kryształy są obiektem zainteresowania Orrore.
- Dziwny Kwiat - Toby wziął go z Gorm na Ziemię, aby zrobić prezent swojej mamie. Niestety, kwiat się powiększył i uniósł go w powietrze. Na szczęście, gdy bohaterowie zniszczyli korzeń kwiatu, kwiat obumarły.
- Kryształowe Działo - potężna broń, która należy do Orrore. Może odbierać energię nawet tak dużemu stworowi, jak Roscalion.
- Mglisty Portal - broń, którą wykradł Lavor. Może tworzyć mgłę i odbierać siłę.
- Artefakt Głodu - Nikczemnik wykorzystał go, aby zniszczyć jedzenie Trzęsącego ziemią i innych ziemnych gormitów. Na szczęście artefakt został zniszczony.
- Kryształowy Kucz - jest to, jak sama nazwa wskazuje, kryształowy klucz. Magmion szukał go w kopalniach ludzi ziemi.
- Tornado Podróży - może przenieść dowolną rzecz w dowolne miejsce, ale jest "jednorazowe". Powietrzny wir podarował ów Tornado Jessice, za to, że go uratowała.
- Miecz z Magmowej Groty - Ognisty Młot wykradł tę broń. Potrafi ona pozamieniać części ciała, na przykład głowa Toby'ego zamieniła się z głową Ognistego Młota.
- Pergamin - są na nim zapisane przepowiednie. Gormici Powietrza, a w szczególności Cichy Jastrząb ślepo w nie wierzą.
- Błękitna Perła - jedyny przedmiot, dzięki któremu można pokonać Pana Ciemności. Został schowany w Kryjówce Mureny.
- Korzeń chaosu - gdy zje się ten korzeń, to rośnie się do niewyobrażalnych rozmiarów.
- Runy Żywiołów - jeśli nie ma ich na swoim miejscu, to otwiera się portal z Venture Falls na Gorm.
Miejsca
- Venture Falls - miasto, w którym mieszkają bohaterowie. Gdy na Gormie zaczyna się coś dziać, to kataklizmy zawsze zaczynają się w Venture Falls, a dopiero potem w innych miejscach na świecie.
- Rocklands - kraina, w której mieszkają Stalowy Grzbiet i Trzęsący Ziemią. Tam schowany jest Siarkowy Kamień.
- Dolina Przeznaczenia - rosną na niej wielkie lasy. Tam ukryty jest Leśny zwój.
- Plaża Samotnej Ucieczki - mieszkają tam Mantra, Delos, Krab i Heliko. Na tej plaży zaginęło Serce Pragnień.
- Równina Astreg - kiedyś odbywał się tam Wielki Turmiej gormitów, ale przeniesiono go do Courgard.
- Równina Courgard - miejsce, gdzie odbywa się Turnirj Gormitów.
- Jaskinia Obscuria - jaskinia Pana Ciemności, gdzie ukryte są duże ilości broni oraz Korona Obscuria. Raj dla Orrore'go.
- Święte źródło Gorm - miejsce, które leczy opętanie przez koronę Obscuria.
- Jaskinia Roscamar - dom Roscaliona, ukryte są tam Ziemne Kryształy.
- Wyspa Delmar - wysepka obok wyspy Gorm. Jest tam bardzo zimno. Na tej zamrożonej wyspie znajdują się kopalnie Czarnej Soli.
- Kopalnie Czarnej Soli - wodni gormici wydobywają tam kryształy Czarnej Soli. Jej stażnikiem jest Qaree.
- Podwodna Rafa - mieszkają tam Żółwica Jasnowidz, Młot i Straszliwy Kleszcz. Została zniszczona przez Ryczącego Strażnika i Elektricona, ale na szczęście Żółwicy udało się ją odbudować.
- Lochy Wulkaniczne - tam przetrzymywani są zakładnicy Magmiona.
- Kopalnie Wulkaniczne - tam pracują zakładnicy Magmiona.
- Leśny Wulkan - jest to stary, nieczynny wulkan. Niestety, Lavion odnalazł go i na nowo rozpalił. Na szczęście bohaterom udało się go wygasić z pomocą Działopnia.
- Powietrzne Fortece - dom gormitów powietrza. Fortece podtrzymywane są przez Sokole Kryształy.
- Kopalnie gormitów Ziemi - ziemni gormici wydobywają z tamtąd klejnoty.
- Magmowa Grota - tam ukryty jest Miecz z Magmowej groty. Ognisty Młot włamał się do niej i ukradł ten Miecz.
- Prastara Rafa - tam ukryty jest Pan Ciemności.
- Kryjówka Mureny - to stolica gormitów Wody. Tam ukryta jest Błękitna Perła.